Marketing interneotwy
27 lipca, 2023
Odsłony: 45

Google Mapy – opinie decydują o pozycji Twojej firmy na wyszukiwania lokalne!

W ostatnich latach obserwujemy gigantyczny wręcz wzrost lokalnych zapytań w Google. Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie zastępuje nam dziś pocztę pantoflową, stając się najważniejszym źródłem informacji o biznesach działających w okolicy. Na pewno sam szukając np. pizzerii, szewca czy kwiaciarni wielokrotnie robiłeś to z pomocą Google i aplikacji amerykańskiego giganta Google Maps. Jeśli sprzedajesz lokalnie lub po prostu chcesz pozyskiwać więcej klientów z Twojego regionu, to rzeczą, od której powinieneś zacząć, jest zadbanie o pozytywne opinie w usłudze Mapy Google. Dlaczego jest to takie ważne? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.

Opinie Decydują O Średniej Ocen Twojej Firmowej Wizytówki

Musisz wiedzieć, że to właśnie opinie klientów pod wizytówką w usłudze Google Moja Firma (a tym samym w Google Maps) składają się na średnią ocenę wizytówki wyrażoną liczbowo oraz obrazkowo – w formie gwiazdek.

Zwróć natomiast uwagę, że na wiarygodność wizytówki (zarówno w oczach klientów, jak i algorytmu) wpływ ma również liczba opinii. O wiele większe zaufanie budzi firma, która ma średnią ocen np. 4,2 wyciągniętą z 1000 opinii niż ta, która została oceniona na 5 gwiazdek przez 3 osoby.

Ocena Wizytówki Ma Największy Wpływ Na Jej Pozycję W Wynikach Wyszukiwania

O ile w przypadku zwykłej wyszukiwarki mamy bardzo szeroki arsenał narzędzi umożliwiających poprawienie pozycji strony w Google, o tyle usługa Google Maps opiera się w głównej mierze na średniej ocen. To one mają decydujący wpływ na to, które wizytówki algorytm będzie polecać użytkownikom usługi na dane zapytania lokalne.

Chcąc zapewnić sobie dobrą widoczność w Google Maps musisz więc w pierwszej kolejności zadbać o to, aby średnia ocen wizytówki była możliwie jak najwyższa, przede wszystkim poprzez pozyskiwanie pozytywnych komentarzy od klientów oraz zmniejszanie liczby tych negatywnych.

Chcemy Korzystać Z usług Tych Firm, Które Są Dobrze Oceniane Przez Innych

Nie jest to nic odkrywczego, tak po prostu działa nasza psychika. Jeszcze do niedawna przy wyborze różnych produktów i usług kierowaliśmy się rekomendacjami rodziny czy znajomych. Dziś zastępuje nam je Internet.

Wchodząc do wyszukiwarki Google w ciągu kilku sekund jesteśmy w stanie dowiedzieć się, jak dana firma i jej oferta są oceniane przez dotychczasowych klientów. Zaskakiwać może natomiast to, że podchodzimy do tych opinii niemal bezrefleksyjnie – różne badania wskazują, że między 70 a 80 proc. konsumentów ufa opiniom znalezionym w sieci, choć nawet nie zna ich autorów.

Wiedząc o tym nie powinieneś lekceważyć opinii, na jakie klienci mogą natrafić zarówno w wyszukiwarce, jak i w połączonej z nią usłudze Google Maps. Jeśli średnia ocen wizytówki jest niska, to w oczach większości konsumentów Twoja firma nie jest godna zaufania. Może Ci się to wydawać krzywdzące, natomiast tak już jest i nie ma co się na to obrażać

Brak Opinii Lub Dużo Negatywów? Musisz Działać

Jeśli masz już wizytówkę w usłudze Google Moja Firma i znajdujesz ją w Google Maps, to pierwszy etap walki o pozyskiwanie klientów lokalnych masz za sobą. Niestety, schody dopiero się zaczynają. Sprawdź, ile opinii znajduje się pod Twoją wizytówką. Nie ma żadnej? To spory problem, ponieważ taka wizytówka nie dość, że prezentuje się mało wiarygodnie, to jeszcze nie będzie wysoko pozycjonowana przez algorytm Google.

Jeszcze gorsza jest sytuacja, w której pod wizytówką znajduje się dużo negatywnych opinii, a jej średnia ocen jest niska i wynosi np. 3,5 gwiazdki. Badania pokazują, że najbardziej ufamy firmom, które są ocenione w Google na około 4,2-4,5 gwiazdki. Wszystko, co powyżej, od razu wydaje nam się podejrzane, a co poniżej – niewarte nawet rzucenia okiem.

Kluczowe pytanie brzmi: co możesz z tym zrobić? To już zależy od tego, czy negatywne opinie pod Twoją wizytówką są prawdziwe, czy może są efektem działania botów. W tym drugim przypadku ich usunięcie będzie wymagać ścisłej współpracy z Google i udowodnienia, że negatywów nie mogli wystawić klienci. Z kolei pierwsza sytuacja stwarza idealne warunki do tego, aby sięgnąć po polubowne metody usuwania opinii w Google, które przybliżyliśmy w jednym z poprzednich poradników na naszym blogu.

Podsumowanie będzie krótkie: jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja firma była dobrze widoczna w Google na zapytania lokalne, to nie możesz lekceważyć opinii. Mapy Google są świetnym narzędziem do promowania biznesu pozyskującego klientów w sąsiedztwie. Skontaktuj się więc z Good Opinion, a my zaproponujemy Ci skuteczną strategię zawalczenia o wysoką pozycję wizytówki Twojej firmy w tej kluczowej usłudze amerykańskiego giganta.

Na koniec zachęcamy Cię jeszcze do przeczytania naszego poradnika, w którym kompleksowo omawiamy kwestię usuwania negatywnych opinii z Google, zdradzając nieco kuchni oraz opisując najskuteczniejsze strategie poprawy wizerunku firmy w wyszukiwarce oraz aplikacjach pokrewnych (Google Maps, Google Play). Poradnik znajdziesz po tym linkiem - https://good-opinion.pl/poradnik-google/.

© 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play