Mnóstwo negatywnych opinii, a w konsekwencji niska ocena wizytówki – to najczęstszy powód, dla którego część przedsiębiorców rozważa usunięcie swojego konta z Google. Pomysł wydaje się być całkiem niezły, zwłaszcza jeśli Internet nie jest głównym kanałem pozyskiwania klientów. Na całą tę sprawę warto jednak spojrzeć nieco szerzej i dokładnie przemyśleć chęć „zniknięcia” z wyszukiwarki. W naszym poradniku wyjaśniamy, jak usunąć firmę z Google, ale jednocześnie podpowiadamy, dlaczego to wcale nie jest korzystne rozwiązanie.
Usuwamy Firmę Z Google Krok Po Kroku
eśli jesteś już zdecydowany na to, aby usunąć firmę z Google, to w pierwszej kolejności zaloguj się do Menedżera Profilu Firmy na komputerze. Następnie wybierz profil, który chcesz usunąć (kliknij go), w menu z lewej strony wybierz Informacje i oznacz profil, jako zamknięty lub usuń go całkowicie (Usuń profil > Usuń).
Jeśli masz kilka profili w usłudze Google Moja Firma, to musisz powtórzyć wyżej opisaną czynność, zaznaczając wszystkie profile, których chcesz się pozbyć. Jeśli wystąpi błąd, to usuwaj profile pojedynczo.
Kolejnym krokiem powinno być usunięcie firmy z Map Google, czyli usługi powiązanej z Google Moja Firma. Możesz to zrobić wtedy, gdy firma nie kwalifikuje się już do wyświetlania w Google, ponieważ jej profil został zamknięty.
W tym celu otwórz Mapy Google na komputerze, zaloguj się na swoje konto użyte do rejestracji profilu firmy, znajdź firmę na mapie i kliknij w nią. Z lewej strony ekranu wybierz Zaproponuj zmianę i kliknij w Zamknij lub Usuń. Przez resztę procesu przeprowadzi Cię automat.
Pamiętaj!
Usunięcie firmy z Map Google nie następuje od ręki. Twoja prośba musi zostać zweryfikowana, dlatego spodziewaj się maila od Google z dodatkowymi pytaniami. Dopiero po zatwierdzeniu prośby firma przestanie się wyświetlać w usłudze.
Jeśli masz kilka profili w usłudze Google Moja Firma, to musisz powtórzyć wyżej opisaną czynność, zaznaczając wszystkie profile, których chcesz się pozbyć. Jeśli wystąpi błąd, to usuwaj profile pojedynczo.
Kolejnym krokiem powinno być usunięcie firmy z Map Google, czyli usługi powiązanej z Google Moja Firma. Możesz to zrobić wtedy, gdy firma nie kwalifikuje się już do wyświetlania w Google, ponieważ jej profil został zamknięty.
W tym celu otwórz Mapy Google na komputerze, zaloguj się na swoje konto użyte do rejestracji profilu firmy, znajdź firmę na mapie i kliknij w nią. Z lewej strony ekranu wybierz Zaproponuj zmianę i kliknij w Zamknij lub Usuń. Przez resztę procesu przeprowadzi Cię automat.
Pamiętaj!
Usunięcie firmy z Map Google nie następuje od ręki. Twoja prośba musi zostać zweryfikowana, dlatego spodziewaj się maila od Google z dodatkowymi pytaniami. Dopiero po zatwierdzeniu prośby firma przestanie się wyświetlać w usłudze.
Co Ci to Da?
Usunięcie firmy z usługi Google Moja Firma nie jest równoznaczne z tym, że informacje o danym przedsiębiorstwie całkowicie znikną z wyszukiwarki – spokojnie. Twoja strona internetowa nadal będzie w niej widoczna. Na pewno natomiast zmniejszy się zasięg firmy w Internecie.
Google w ostatnich latach wyraźnie kładzie akcent na to, aby użytkownicy wyszukiwarki zdobywali w niej wszystkie potrzebne im informacje bez konieczności wchodzenia na poszczególne strony. Jeśli więc usuniesz swoją firmową wizytówkę, to na pewno stracisz szansę pozyskania części klientów.
Pozytywnym efektem będzie natomiast to, że wraz z usuniętą wizytówką znikną też znajdujące się pod nią negatywne opinie. Jeśli było ich mnóstwo i mocno odbijały się one na postrzeganiu firmy, osłabiając zaufanie do niej i wpływając na spadek sprzedaży, to takie drastyczne posunięcie może mieć sens (choć istnieją dla niego alternatywy, na czele z profesjonalnym usuwaniem opinii z Google, o czym możesz przeczytać w obszernym poradniku Good Opinion - https://good-opinion.pl/poradnik-google/).
Google w ostatnich latach wyraźnie kładzie akcent na to, aby użytkownicy wyszukiwarki zdobywali w niej wszystkie potrzebne im informacje bez konieczności wchodzenia na poszczególne strony. Jeśli więc usuniesz swoją firmową wizytówkę, to na pewno stracisz szansę pozyskania części klientów.
Pozytywnym efektem będzie natomiast to, że wraz z usuniętą wizytówką znikną też znajdujące się pod nią negatywne opinie. Jeśli było ich mnóstwo i mocno odbijały się one na postrzeganiu firmy, osłabiając zaufanie do niej i wpływając na spadek sprzedaży, to takie drastyczne posunięcie może mieć sens (choć istnieją dla niego alternatywy, na czele z profesjonalnym usuwaniem opinii z Google, o czym możesz przeczytać w obszernym poradniku Good Opinion - https://good-opinion.pl/poradnik-google/).
Usunąć Profil I Założyć Nowy? Sprytne, Ale....
Zdecydowana większość przedsiębiorców, którzy postanowili usunąć profile swoich firm z Google, robi to tylko po to, aby za chwilę założyć zupełnie nową wizytówkę. Pomysł jest ciekawy i wydaje się być skutecznym sposobem na pozbycie się negatywnych opinii od ręki i bez dodatkowych kosztów. Niestety, Google to przewidziało i blokuje podobne inicjatywy.
W praktyce wygląda to tak, że gdy usuniesz obecną wizytówkę, a następnie założysz nową, to roboty Google od razu wykryją tzw. duplikację. Algorytm jest w stanie rozpoznać, że założono wizytówkę firmy o takiej samej nazwie czy zarejestrowanej pod identycznym adresem, w efekcie czego nowy profil zostanie „wzbogacony” o opinie przeniesione ze starego. Fortel się więc nie uda.
Rada
Pomóc może tylko zmiana nazwy firmy lub zmiana adresu, choć znamy przypadki, w których nawet wtedy Google automatycznie przenosiło opinie ze starej, usuniętej wizytówki.
Takie kombinowanie nie ma zatem większego sensu. Jest czasochłonne, rzadko skuteczne, a przy okazji skazuje firmę na budowanie swojego zasięgu w sieci od podstaw (w przypadku całkowitego usunięcia profilu i założenia nowego, z czystą kartą). Jeśli Twoja wizytówka ma już np. 5 lat, jest całkiem nieźle oceniona i poza negatywami znajduje się pod nią także wiele pozytywnych opinii, to dużo lepszym rozwiązaniem będzie zawalczenie o usunięcie tych, które szkodzą wizerunkowi firmy.
W praktyce wygląda to tak, że gdy usuniesz obecną wizytówkę, a następnie założysz nową, to roboty Google od razu wykryją tzw. duplikację. Algorytm jest w stanie rozpoznać, że założono wizytówkę firmy o takiej samej nazwie czy zarejestrowanej pod identycznym adresem, w efekcie czego nowy profil zostanie „wzbogacony” o opinie przeniesione ze starego. Fortel się więc nie uda.
Rada
Pomóc może tylko zmiana nazwy firmy lub zmiana adresu, choć znamy przypadki, w których nawet wtedy Google automatycznie przenosiło opinie ze starej, usuniętej wizytówki.
Takie kombinowanie nie ma zatem większego sensu. Jest czasochłonne, rzadko skuteczne, a przy okazji skazuje firmę na budowanie swojego zasięgu w sieci od podstaw (w przypadku całkowitego usunięcia profilu i założenia nowego, z czystą kartą). Jeśli Twoja wizytówka ma już np. 5 lat, jest całkiem nieźle oceniona i poza negatywami znajduje się pod nią także wiele pozytywnych opinii, to dużo lepszym rozwiązaniem będzie zawalczenie o usunięcie tych, które szkodzą wizerunkowi firmy.
Zadbamy O Ochronę Twojej Marki W Sieci
Good Opinion specjalizuje się w usuwaniu negatywnych opinii z Google. Wykorzystujemy do tego również metody polubowne, czyli motywujemy autorów komentarzy albo do ich usunięcia, albo zmiany treści. W przypadku opinii łamiących zasady serwisu przygotowujemy wniosek do Google o wykasowanie negatywów, dzięki czemu średnia ocen wizytówki natychmiast się poprawia, a to ma pozytywne przełożenie na wizerunek marki przedsiębiorstwa.
Zanim więc zdecydujesz się usunąć firmę z Google, to skontaktuj się z nami. Eksperci Good Opinion ocenią skalę problemu i zaproponują konkretny plan działania, który pozwoli Ci zachować obecną wizytówkę i poprawić wizerunek marki w Internecie.
Zanim więc zdecydujesz się usunąć firmę z Google, to skontaktuj się z nami. Eksperci Good Opinion ocenią skalę problemu i zaproponują konkretny plan działania, który pozwoli Ci zachować obecną wizytówkę i poprawić wizerunek marki w Internecie.